malonus-nestumas

Malonus nėštumas

Gamta puikiai pasirūpino, kad kūnas ir siela gerai ištvertų nėštumą. Tapti mama – tai vienas pačių intensyviausių moters gyvenimo įspūdžių, ir tai, ką jūs dabar padarote teigiama, norėdama išlaikyti dvasios pusiausvyrą, gerą savijautą ir išvaizdą, galiausiai teigiamai paveikia ne tik jus pačią, bet ir jūsų kūdikį.

Pirmasis nėštumo požymis – tai tam tikru laiko momentu turinčių prasidėti mėnesinių nebuvimas. Tačiau prieš pradėdama džiaugtis ir prieš pranešdama apie tai visam pasauliui, geriau dar palaukite dvi savaites, nes kartais hormonai tiesiog pajuokauja. Tačiau jeigu iš tikrųjų pavyksta pradėti išsvajotąjį kūdikį, tuomet moteris pajunta, jog nori apglėbti visą pasaulį. Tačiau koks keistas tas pasaulis: jis toliau sau ramiai sukasi aplink, lyg nieko nebūtų įvykę, o jūsų pilvas nepastorėja nė per milimetrą. Jis dar daugelį savaičių atrodys taip pat kaip ir anksčiau. Tik nemanykite, kad tai blogai!

Pirmosios nėštumo savaitės yra bene pačios paslaptingiausios: kažkur už bambos didžiuliu greičiu dalijasi ląstelės, auga organai, plaka mažytė širdis. Pasitelkęs ultragarsą, ginekologas Klaipėdoje ar kitame mieste gali jums tai parodyti jau labai anksti. Tačiau pati moteris dar nejunta savo kasdien vis didėjančio ir besivystančio kūdikio. Priešingai, iš pradžių juntami nėštumo simptomai moterims greičiau jau atrodo varginantys: pasikeičia hormonų sistemos veikla ir kraujotaka, rytais moterį pykina, ji beveik visą laiką jaučiasi pavargusi ir išsekusi, pradeda skaudėti krūtinę ir dėl menko nieko gali pasirodyti ašaros.

Netgi jeigu tokiai moteriai ir yra sunku, tai kaip tik šiuo momentu geriausia įprasti skirti daugiau dėmesio sau bei savo kūdikiui ir suprasti savo kūno siunčiamus signalus. Tačiau šiuo metu moteris taip pat būna ypač graži, be to, labai geras momentas prižiūrėti savo kūną.

Jūs kasdien būsite žvali, jei:

  • Kankinant mažam kraujospūdžiui kas rytą išgersite puodelį kavos arba du puodelius juodos arbatos. Abu šiuos gėrimus geriau gerti su pienu, taip sušvelninant kartumynų veikimą.
  • Per dieną valgysite kelis kartus ir po nedaug; taip elgiantis daug mažesnė tikimybė, kad staiga sumažės cukraus koncentracija kraujo plazmoje.
  • Kiek stipriau pasūdysite savo valgomą maistą ir sriubą.
  • Gersite daug skysčių.
  • Vengsite riebaus maisto – dažnai jis sukelia skrandžio negalavimus.
  • Šiek tiek sportuosite ir visą laiką judėsite – taip stimuliuojama jūsų kraujotakos sistema.